Наш логотип

Міжрегіональне вище професійне училище
з поліграфії та інформаційних технологій

Поради учням ПТНЗ

Сучасний світ — це світ нових технологій, матеріалів. Ринок праці змінюється швидкими темпами. Роботодавцю потрібні кваліфіковані фахівці, які вміють працювати з сучасними технологіями, постійно підвищують свій рівень знань та навичок, також володіють комунікативними та організаторськими здібностями.

Сучасний ринок праці вимагає від працівника професіоналізму, високого рівня освіченості, витривалості, відповідальності, мобільності.

Для того, щоб отримувати високооплачувану заробітну плату, стрімко просуватись кар’єрними сходинкам, потрібно працювати над собою, та постійно самовдосконалюватись.

У пошуку роботи в нагоді вам стануть наступні поради.

Причини, з яких не беруть на роботу

Резюме

Резюме — це документ, в якому подаються короткі відомості про навчання, трудову діяльність і професійні успіхи та досягнення особистості, яка його складає.
Як правильно написати резюме

Структура резюме

1. Персональна інформація (ПІБ, контактні дані).
2. Мета звернення /професійні навички/ бажана зайнятість.
Якщо ви пишете заголовок «мета звернення/ «бажана зайнятість», то в ньому вказується вакансія на яку ви претендуєте.
Якщо ви пишете розділ «Професійні навички» (наприклад, коли ви надсилаєте резюме не на конкретну вакансію), то складаєте його таким чином:
— пригадуєте всі ваші місця роботи, творчо узагальнюєте весь ваш досвід роботи та викладаєте його в такій кількості абзаців, скількома видами діяльності ви займалися
— максимально викладіть все, що професійно вмієте робити. Потенційного роботодавця цікавить передусім за все саме це. Немає такої професії — «хороша людина», є менеджер, бухгалтер, продавець, маркетолог тощо. Отже опис повинен бути не ваших особистих якостей, а професійних навичок.
— особливо наголошуйте про ті навички, які будуть корисними на конкретній посаді чи в зазначеній сфері діяльності. Наприклад, ви майстерно можете шити, але не потрібно це зазначати, якщо ви працевлаштовуєтесь на позицію торгового представника. Але якщо ваше майбутнє місце роботи — компанія, яка має відношення до пошиття або продажу одягу, то підкресліть це своє вміння.
3. Досвід роботи.
Тут в зворотній хронологічній послідовності описується ваша історія роботи за наступною схемою: дата початку та закінчення, посада, основні обов’язки (якщо ви не описували їх в розділі «Професійні навички»), назва та адреса роботодавця, сфера діяльності (сектор, в якому працює підприємство).
4. Освіта.
У цьому розділі зазначаються в зворотній хронологічній послідовності навчальні заклади, які ви закінчили.
Якщо ви ще не працювали й шукаєте першу роботу, то цей розділ може йти попереду «Досвіду роботи». Зверніть на нього особливу увагу. Зазначте спеціальність, яку ви отримали, назву дипломної роботи, можна зазначити предмети, які ви вивчили і в яких почуваєте себе впевнено, а також будь-які ваші досягнення під час навчання.
5. Спеціальні вміння.
Тут описуються ваші навички, які мають відношення до роботи взагалі: володіння ПК (якими саме програмами володієте), знання мов (рівень знань кожної з вказаних мов), володіння офісною технікою, права водія.
6. Особисті якості.
Зазначайте ті якості, які вам самому в собі подобаються, знайдіть саме ті, які підкреслюють вашу індивідуальність.
7. Рекомендації.

Співбесіда

Співбесіда — це один з етапів прийому на роботу. Проходить у вигляді опитування. Метою є визначення здатності людини займати певну посаду, виконувати певну роботу.

Співбесіда є основним методом відбору та оцінки персоналу, що представляє собою процес обміну інформацією між представником кадрової служби або керівником підрозділу та кандидатом на вакантну посаду.

Навіть якщо Ви маєте великий досвід пошуку роботи, пам’ятайте, що до кожної нової співбесіди необхідно завчасно готуватись. Відповідальніше до співбесіди ставляться, як правило, висококваліфіковані спеціалісти. Дуже часто підготовка до співбесіди тим гірша, чим нижчий фаховий рівень претендента. Тому кожен раз, отримавши запрошення на співбесіду, готуйтесь дуже ретельно.

Поведінка на співбесіді

Як одягатися для співбесіди

Твій зовнішній вигляд на співбесіді при прийомі на роботу повинен підкреслювати твою повагу до компанії, людей і роботи, якою вони займаються. Твій зовнішній вигляд повинен відповідати ситуації співбесіди і підкреслювати важливість цієї події для тебе. Твій зовнішній вигляд — це прояв твого професійного іміджу.
І чоловіки і жінки повинні бути одягнені традиційно і консервативно. Саме такий стиль одягу актуальний для співбесіди при прийомі на роботу, і саме такого стилю очікує від тебе роботодавець.
Твій зовнішній вигляд і стиль одягу навряд чи може стати єдиним знаряддям у перемозі на співбесіді при прийомі на роботу, але допоможе тобі не програти.
Одяг чоловіка для співбесіди при прийомі на роботу.
Стосовно питання зовнішнього вигляду і стилю одягу, який рекомендується чоловікам під час співбесіди при прийомі на роботу, зупинимося на основних деталях.
Перше і головне — якість одягу повинна бути максимально високою з того, що доступного тобі. На яку б вакансію ти зараз не претендував, стиль твого одягу повинен залишатися максимально діловим.
Колір костюма, може бути від темно-синього до синього і від темно-сірих до  світло-сірих тонів. У літню пору року костюм може бути трохи світліших тонів. Краще за все завжди мати штани і піджак одного кольору і якості. Костюм повинен цілком відповідати твоїм розмірам, бути новим і гарної якості. Найкраще костюм з вовни. Нижній ґудзик піджака ніколи не застібається.
Сорочка повинна бути тільки з довгим рукавом. Колір сорочки — білий, кремовий, світло-блакитний , а комір сорочки — вільний і має відповідати твоїм розмірам.
Краватка рекомендується тільки сучасного дизайну, бажано однотонних, спокійних тонів. Довжина краватки повина бути на 1–3 см. нижче ременя. Взуття рекомендується тільки шкіряне, чорне чи  темно-коричневе . Черевики повинні бути ідеально чистими.
Шкарпетки за кольором повинні гармоніювати з костюмом і бути досить високими, щоб не оголювати навіть частини ноги. Прикраси категорично не рекомендуються, винятком можуть бути тільки обручка і пара запонок.
Косметика і парфумерія також категорично не рекомендуються.
Одяг жінки для співбесіди при прийомі на роботу.
Одяг жінки набагато частіше є природним продовженням її іміджу, ніж це трапляється з чоловіками. Жінка прагне при цьому здаватися чарівною і привабливою. Відправляючись на співбесіду, варто ретельно зважити, що саме ви хочете акцентувати сьогодні — свою сексуальність чи свій професійний імідж.
Безумовно, жінка має більший вибір в одязі ніж чоловік. Стиль жіночого ділового одягу (а саме цей стиль рекомендовано при співбесіди) вже давно відійшов від псевдо-чоловічого , проте вовна, як і раніше, залишається кращим матеріалом для жіночого ділового костюма.
Будь-який костюм, що ви одягнете на співбесіду повинен мати свій стиль, але не бути стилізованим. Основний критерій — його висока якість. Рекомендувати довжину спідниці вкрай проблематично і твердих правил тут бути не може, уникайте будь-яких «занадто» — не треба нічого занадто довгого і занадто короткого.
Блуза рекомендується тільки з довгим рукавом або з рукавом три чверті. Тканина — шовк чи бавовна. Спокійних тонів, перевага надається білому чи кремовому кольору.
Шарфи можуть бути гарним доповненням твого костюма. Основним критерієм при його підборі повинна бути тільки найвища його якість і гармонія зі стилем одягу.
Взуття краще з натуральної шкіри. Взуття може бути з каблуком п’яти сантиметрів або без нього зовсім. Більш високий каблук категорично не рекомендується.
Панчохи повинні бути нейтральних тонів. Якшо ви побоютесь, що панчохи можуть порватися, візьми із собою додаткову пару.
Ювелірних прикрас на тобі повинно бути якнайменше. Обручка, на одній руці і будь-який інший перстень на іншій, сережки і ланцюжок — це усе, що рекомендується. Якість прикрас може бути тільки найвищою.
Косметика не повина бути домінуючою, нав’язливою або сильно помітною.
Що не можна робити під час співбесіди при прийомі на роботу