Наш логотип

Міжрегіональне вище професійне училище
з поліграфії та інформаційних технологій

Список статей / З вдячністю до небайдужих педагогів

У Міжрегіональне вище професійне училище з поліграфії та інформаційних технологій ми прийшли після закінчення 9-го класу, зовсім юними, можна навіть сказати, не розуміючими чого ми бажаємо від життя. Сьогодні я навчаюсь на IV — курсі за спеціальністю «Діловодство» і можу сказати, що саме завдяки наполегливій праці наших викладачів та майстрів виробничого навчання, ми стали зрілими особистостями, здатними до самостійного аналізу, до духовного пошуку та сприйняття світу прекрасного.

Згадуючи зараз про перші місяці навчання, я маю зазначити, що ми з перших днів полюбили внутрішню атмосферу нашого училища, яка була створена талановитими педагогами. Нам здавалось, що це не ми обрали цей навчальний заклад, а училище обрало нас. Випускникам шкіл можу сказати, якщо ви бажаєте не просто навчатись, а прожити яскраве, наповнене життя, залишити після себе хоч би невеличкий слід, кращого місця як МВПУ ПІТ вам не знайти.

Ви спитаєте що ж це за така атмосфера? Я вам відповім так — нас навчають та виховують не окремі викладачі, а цілий комплекс різних заходів, які враховують наші потреби, можливості та особисті цілі. На нашу думку, саме такий підхід, тримає нас усіх (і викладачів, і учнів) у відповідному тонусі, запалює бажання до нових відкриттів, не дозволяє старітися душею!

Наш директор, Макаров Володимир Адольфович, на зборах учнівського самоврядування завжди говорить: «Ми разом маємо створити єдиний інформаційно-професійний простір навчального закладу. Ви маєте бути готовими до життя в умовах інформаційного суспільства. Наша мета — професійний та соціальний успіх наших випускників…». Розуміння сказаного директором, приходить не зразу, але в кінці навчання ми вже чітко розуміємо, ми вже інші і бачимо світ завдяки зусиллям наших небайдужих педагогів зовсім по іншому. Що ж відбувається у стінах МВПУ ПІТ?

У нашому вищому училищі підготовка фахівців здійснюється для поліграфічної галузі та сфери інформаційних технологій. Саме тому, провідною лінією у нашому вихованні та навчанні є: «інформаційні технології», «інформаційна культура», «інформаційна безпека», «інформаційна компетентність». Під такими гаслами проходять тижневики професій, виховні заходи, працюють факультативи.

Значною популярністю серед учнів нашого училища користується факультатив з технологій мобільного навчання «Медіа», керівником якого є викладач інформатики та інформаційних технологій — Гончарова Ірина Петрівна. Головною метою цього факультативу є — забезпечення соціалізації учнів нашого училища засобами масової інформації (телебаченням, Інтернетом, мобільним зв’язком). З перших занять, нам пояснюють, що сьогодні, завдяки ЗМІ, кордони між дорослим та дитячим, юнацьким світом стали прозорими. Створено такі умови, коли навіть маленькі діти можуть спостерігати за світом дорослих та ідентифікувати себе з ним. І ми погоджуємось з нашими викладачами — телебачення та Інтернет стало каталізатором соціальних процесів і перестало виховувати молодь. Як майбутній фахівець у сфері управлінської діяльності та інформаційних технологій, хочу зазначити від себе — неконтрольований ріст електронних ЗМІ дає можливість нам, молоді, отримувати будь-яку інформацію, в тому числі і негативну. В рамках діяльності факультативу ми проводили анкетування наших учнів і отримали таку інформацію — 70% молоді хоч би раз відвідувала заборонені сайти, які пропагують чи то антиморальну поведінку, чи насилля, чи виготовлення вибухових речовин.

Наші батьки не можуть проконтролювати і своєчасно надати нам якісь професійні поради щодо нашої інформаційної безпеки, бо у більшості моїх друзів та одногрупників, вони або працюють до пізнього вечора, або нічого не розуміють у сучасних інформаційних ресурсах. Наші викладачі не шкодують свого часу і надають нам знання медіаосвітнього характеру, за що ми їм вдячні. У процесі професійного становлення дуже важливою є інформація, яку ми отримуємо з інформаційних джерел на державному та регіональному рівнях. Так, наприклад, на уроках виробничого навчання, під час вивчення теми: «Структура сайтів», наші майстри пропонують нам проаналізувати сайти вищестоящих керівних установ, навчальних закладів області. Здійснюючи такий аналіз, нас зацікавила інформація сайту «Єдиний освітній центр Дніпропетровської області», з якого ми дізнались про нові заходи обласної влади щодо розбудови освітнього простору в регіоні відповідно до викликів часу.

Хочу зазначити, що в нашому навчальному закладі ведеться спільна науково-пошукова діяльність учнів та педагогічних працівників. Учні з різних груп закріплені за лабораторіями згідно власних бажань. Так, наприклад, наша група № 15, зі спеціальності «Діловодство» виявила бажання закріпитись для здійснення дослідно-проектної діяльності на базі лабораторії «Інформаційно-комунікаційних технологій та ступеневої освіти».

Чому ми зупинили свій вибір на цій лабораторії? Тому що наші викладачі, які на базі цієї лабораторії займаються впровадженням інформаційно-комунікаційних технологій у навчальний процес, готують нас до переходу «від навчання до роботи», навчають технологіям кар’єрного росту, використання ІКТ-технологій у професійній діяльності. Від себе, маємо сказати, що коли ми застосовуємо в процесі навчання різні електронні технології, ділові ігри, то нам так цікавіше навчатись.

Спільно з учнями нашої групи та викладачами в цьому році ми розробили електронне портфоліо з метою накопичення, зберігання, розвитку та презентації індивідуально значущих для кожного із нас результатів: і навчальних, і наукових, і особистісних. Також за допомогою цього портфоліо викладачі можуть проаналізувати та оцінити нашу самостійну роботу. Особисто я, коли заповнюю своє портфоліо, завжди аналізую власний освітній рівень, бачу свої резерви, визначаю напрямки свого професійного самовдосконалення. Розроблене нами е-портфоліо представляє собою дві платформи: перша — «портфоліо показників», друга «портфоліо документації». Кожну папку-накопичувач, ми ведемо самостійно, шляхом прикріплення окремих файлів. Фіксувати свої результати необхідно систематично.

У першому накопичувачі е-портфоліо міститься така інформація: анкетні дані (тобто фото, можна додати, в кого є, відеоролик, професійне кредо, контакту інформацію); професійне резюме для потенційних роботодавців; накопичувачі з демонстрацією інформації з кращих презентаційних робіт, власних проектів, участі у наукових конференціях.

У другому накопичувачі «портфоліо документації» ми розміщаємо усі свої самостійні та лабораторно-практичні роботи зі спецпредметів. Таке накопичення інформації дуже необхідне та корисне, тому що всі результати нашої навчальної діяльності завжди з нами. Ми їх можемо використовувати і під час заліків, і під час звіту за практику, а що особливо важливо на робочому місці, бо якщо щось і забув, відкрив необхідну лабораторну роботу і зразу все згадав. Інформаційні ресурси, які запропонували нам наші викладачі, ми будемо використовувати не тільки у навчанні, а й після закінчення нашого училища.

Від імені всіх учнів нашого Міжрегіонального вищого професійного училища з поліграфії та інформаційних технологій я хочу подякувати усім небайдужим викладачам. Спасибі Вам, за наші перші кроки самостійності у житті, за надання можливості вибору, за те, що ви плекаєтесь за нас, наче рідні батьки.

Дзюба Юлія — учениця ДНЗ «МВПУ ПІТ»

Список статей