Наш логотип

Міжрегіональне вище професійне училище
з поліграфії та інформаційних технологій

← Головна18 червня 2015

Четвертий день роботи міжнародного проекту SES в ДНЗ «МВПУПІТ»

Ранок у Міжрегіональному вищому професійному училищі з поліграфії та інформаційних технологій 18 червня розпочався в кабінеті видавничих систем, в якому викладач спецдисциплін комп’ютерних дисциплін Гончаров О.М. презентував майстер-клас з теми «Перевірка файлів наданих замовником та розкладка виробів на друкарському аркуші у контексті загальної калькуляції замовлення» для майбутніх операторів комп’ютерного набору та верстки. Загальновідомо, що майстер-клас — це можливість познайомитися з технологіями, методиками і авторськими напрацюваннями. Наразі, провідний педагог училища ставив перед собою мету: ознайомити учнів з реаліями руху замовлення на етапах його виконання на основі наявного виробничого досвіду та презентувати експерту проекту SES Герду Франку власну систему роботи, що забезпечує ефективне вирішення навчально-виробничих завдань.

Учням було запропоновано дослідити вихідний оригінал-макет, запропонований замовником у електронному вигляді на придатність до подальших технологічних операцій при його відтворені способом офсетного друку. Наступним кроком було виконання розкладки виробів на друкарському аркуші з метою отримання необхідної інформації для калькуляції замовлення, а також для подальшої передачі необхідних даних для виконання замовлення на усіх його технологічних етапах.

Під час роботи, учні зіштовхнулись із суворими реаліями сучасної поліграфії, а саме: у переважній кількості випадків файли, надані замовниками, потребують додрукарської обробки у відповідності до об’єктивних технологічних вимог. Також учні пересвідчилися, що правильно виконана розкладка виробів на друкарському аркуші не тільки є фундаментом успішного виконання замовлення, а й сприяє зменшенню собівартості друкарської продукції, що особливо важливо на етапі калькуляції замовлення. Учні продемонстрували достатню теоретичну підготовку при виконанні практичного завдання і, таким чином, набули нових потрібних вмінь, умінь і навичок.

Експерт із Німеччини Герд Франк дуже уважно слідкував за усіма видами операцій, які здійснювали майбутні дизайнери і як дійсно справжній професіонал за наслідками роботи зробив зауваження про відсутність на макеті міток для подальшої порізки листівок згідно їх формату, що в підсумку вплине на якість готової продукції. Викладач з вдячністю сприйняв критику і запевнив, що в подальшому буде формувати усі вміння з даного завдання одночасно, а не поетапно, як він здійснював раніше. У підсумку Герд Франк зазначив, що йому сподобався принцип роботи викладача: «Я знаю, як це робити. Я навчу вас!». Урок мети досяг. Усі учні завдання виконали та отримали відповідні оцінки.

Після оброблення замовлення воно було передано учнями електронною поштою у виробничий корпус для проведення практичної роботи з друкарями офсетного, плоского друкування на тему: «Виготовлення офсетних друкарських форм контактним копіюванням», під час якого, учні самостійно виготовляли друкарську форму для подальшого друкування тиражу згідно схеми технологічного процесу.

Експертом проекту Гердом Франком в першу чергу було відмічено застарівше обладнання, на якому працювали учні (копіювальна рама і ручний процес проявлення пластин), але поряд із цим відмітив він, із завданням усі справились.

Поряд із цим Герд Франк надав рекомендацію про спосіб застосування розсіюючої плівки для рівномірного відображення світла по всій поверхні фотоформи в процесі експонування.

Експерт ознайомив майстрів і студентів з новими видами паперу, які він привіз з Німеччини. У підсумку Герд Франк ознайомив із сучасним видом шпагату для форм високого друку і самостійно зв’язав шпагатом полосу (шпальту) форми високого друку.

У процесі роботи відбулася дружня і важлива бесіда з учнями і педколективом училища на виробничу поліграфічну тематику. Герд Франк презентував учням одну важливу професійну якість, яка полягає в тому, що справжній поліграфіст має бути компетентним в різних способах друкування: і офсетному, і високому і глибокому, бо можуть бути різні виробничі завдання.