Експериментальна робота
Концепція інноваційного розвитку ДНЗ «МВПУПІТ» як одна із змістових складових інноваційного середовища визначає місію, «філософію існування» ПТНЗ. З метою приведення професійної освіти до вимог часу в училищі здійснюються активні пошуки теоретичних засад і практичних рішень на основі нової
Відеозвіт про експериментальну роботу
Методичні рекомендації.pdfщодо впровадження профільного навчання в закладах загальної середньої освіти в умовах інтегрованої моделі «Освітній округ з опорним навчальним закладом – ПТНЗ, що виконує функцію міського ресурсного центру»
Положення про ресурсний центр.pdf
Основні засади дослідно-експериментальної роботи
Зміни, що відбуваються в системі суспільних відносин активно впливають на освіту, зокрема професійну, вимагають від неї мобільності, адекватного реагування на виклики ХХI століття. Наразі одним із пріоритетних завдань починає виступати організація профільного навчання у старшій ланці загальноосвітньої школи. До технологічної підготовки старшокласників висуваються нові вимоги, а саме вони мають засвоїти не тільки основні знання та уміння з елементів обробки різноманітних матеріалів та матеріалознавства, але й організувати власну творчу діяльність. У наш час професійне навчання технологічного профілю в СЗШ може здійснюватись тільки там, де для цього є відповідні умови — сучасна матеріальна база, кваліфіковані кадри вчителів та бажання учнів.
Відповідно до Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про
Наказом затверджено програму освітнього округу «Професійна альтернатива», а опорним навчальним закладом державний навчальний заклад «Міжрегіональне вище професійне училище з поліграфії та інформаційних технологій» (опорний заклад за технологічним напрямом).
Правовідносини між опорним навчальним закладом та суб’єктами округу —
Експериментальну роботу ДНЗ «МВПУПІТ» розпочав з опитування респондентів від ПТНЗ та СЗШ щодо спроби впровадження профільного навчання, що показало багато суперечливих чинників, які потрібно негайно було вирішувати шляхом налагодження дієвої взаємодії. Поступово прийшли до висновку, що створення освітнього округу — це шлях до формування якісної мережі навчальних закладів, оскільки його діяльність буде спрямована на задоволення освітніх запитів молоді.
Переваги діяльності округу: можливість вирішувати питання організації профільного навчання за рахунок
Проблеми функціонування освітнього округу: недосконала
Основними напрямами діяльності освітніх округів є: розвиток та оптимізація мережі навчальних закладів для оптимального задоволення прав громадян на освіту; створення широкого діапазону умов отримання учнями якісної освіти та розвитку їхніх здібностей; систематична та своєчасна поінформованість батьків про освітні послуги, допомога у виборі профілю навчання; концентрація кадрового, культурного,
Проектування моделі освітнього округу «Професійна альтернатива» здійснюється на таких принципах:
- принцип адекватності й перспективності — облік реальних можливостей і потреб учнів, перспективи подальшого навчання й розвитку з урахуванням життєвих планів дітей;
- принцип інваріантності й варіативності — забезпечення необхідного рівня базової підготовки учня й варіативності відповідно до вибору та уподобань учнів;
- принцип інтеграції й диференціації — погодженість цілей, змісту, форми, методів навчання на рівні класу, ступенів освіти, школи в цілому, освітніми галузями, навчальними дисциплінами, програмами загальної, додаткової, початкової професійної освіти;
- принцип мотивації й стимулювання — необхідність, з одного боку, обліку мотивів, ціннісних орієнтацій, спрямованості діяльності дітей, з іншого боку — створення умов, використання педагогічних засобів, що забезпечують розвиток
ціннісно-мотиваційної сфери особистості відповідно до її можливостей і реальних потреб.
Основні етапи проведеної роботи:
- Працювали над формуванням мотивів і потреб створення округу в усіх керівників загальноосвітніх навчальних закладів
- Вчилися процесу моделювання освітніх округів.
- Створювали (прогнозували) модель освітнього округу, ураховуючи концептуальне відпрацювання освітньої та виховної системи округу.
- Змоделювали педагогічну систему «освітній округ», ураховуючи певні умови (організаційні,
науково-методичні , кадрові, мотиваційні, фінансові, нормативні). - Надаємо різні освітні послуги (реалізовуємо різні типи та види освітніх програм як у сфері шкільної так і позапозашкільної освіти).
- Проводимо моніторинг реалізації проекту «освітній округ».